Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výukový software pro vizuální a textové programování v Lua/LÖVE
Medek, Petr ; Křivka, Zbyněk (oponent) ; Rychlý, Marek (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vizuálním programováním v jazyce Lua s frameworkem LÖVE. V rámci práce vznikla webová aplikace pro výuku programování v Lua/LÖVE. Aplikace podporuje jak blokové, tak i textové programování. Vytvořené hry lze jednoduše spustit na platformě Android pomocí vytvořené Android aplikace. Webová aplikace obsahuje také výukové tutoriály vhodné pro výuku na základních a středních školách.
Výukový software pro vizuální a textové programování v Lua/LÖVE
Medek, Petr ; Křivka, Zbyněk (oponent) ; Rychlý, Marek (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vizuálním programováním v jazyce Lua s frameworkem LÖVE. V rámci práce vznikla webová aplikace pro výuku programování v Lua/LÖVE. Aplikace podporuje jak blokové, tak i textové programování. Vytvořené hry lze jednoduše spustit na platformě Android pomocí vytvořené Android aplikace. Webová aplikace obsahuje také výukové tutoriály vhodné pro výuku na základních a středních školách.
Domain-Specific Language for Learning Programming
Klimeš, Jonáš ; Parízek, Pavel (vedoucí práce) ; Vinárek, Jiří (oponent)
V rámci této práce jsme navrhli jazyk pro výuku programování. Nejprve jsme popsali osm existujících nástrojů pro výuku programování a identifikovali jsme jejich vlastnosti, které jsou důležité pro proces učení. Potom jsme navrhli výukový doménově specifický jazyk Eddie. Eddie je vhodný pro dospívající děti a dospělé, kteří se chtějí naučit programovat. Jazyk používá doménu postavenou na jazyku Robot Karel, ve které uživatelé mohou ovládat postavičku robota ve dvourozměrné mřížce. Vytvořili jsme prototyp jazyka Eddie pomocí nástroje MPS Language Workbench. Jazyk Eddie postupně představuje cykly, podmínky, proměnné, funkce a objekty. Uživatelské programy mohou být vytvářeny a spouštěny ve vývojovém prostředí Eddie Studio. Eddie Studio také vizualizuje akce robota ve spuštěném programu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Navrhněte počítačovou hru pro vstupní kurzy programování
Sedláček, David ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Tato bakalářská práce má za cíl vytvořit výukový materiál pro vstupní kurz programování studijního poboru Aplikovaná informatika na Vysoké škole ekonomické v Praze, konkrétně pro kurz 4IT101. Práce analyzuje praktické přístupy k výuce programování, zejména objektově orientovaného programování, kde se studenti učí formou tvorby hry, s účelem navrhnout způsob výuky principů objektově orientovaného programování za pomoci jednoho projektu a s minimální nutností předchozí výuky samotného programovacího jazyka. Na základě této analýzy je navrhnut a vytvořen vlastní projekt hry, jako praktický výsledek práce.
Alternativní výukové materiály pro vstupní kurzy programování
Závěrka, Jakub ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Tato bakalářská práce vytváří alternativní výukové materiály pro vstupní kurzy pro-gramování ve studijním programu Informatika na Fakultě informatiky a statistiky Vyso-ké školy ekonomické v Praze. Konkrétně se zabývá kurzy 4IT101 Základy programování a 4IT115 Základy softwarového inženýrství, s důrazem kladeným na první z těchto před-mětů. Práce analyzuje způsob, jakým jsou studenti seznamování s konceptem chyb v programu a jejích vyhledáváním a opravováním. Vyhodnocuje pokrytí tohoto tématu v literatuře (zejména v publikacích uvedených v sylabu předmětu 4IT101) a porovnává situaci mezi studenty těchto kurzů. Hlavní část práce tvoří zpracování materiálů v podobě textu a krátkých instruktáž-ních videí na téma ladění programu. Studenti se pomocí této práce dozvědí, jak chyby v jejich programech vznikají, jak se projevují, jak se odhalují a jak se opravují. Vedlejším produktem této práce je také revize konfiguračních souborů pro program BlueJ. V těchto souborech došlo k úpravám zpráv, které program BlueJ vrací v případě chyby. Tyto zprávy byly přepsány a doplněny tak, aby byly pro začátečníky srozumitelné. Praktická část práce je zpřístupněná jako HTML soubor na Internetu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.